هر یک از انواع قالب بتن، دسته بندی ویژه ای را به خود اختصاص می دهند؛ از سوی دیگر، اجرای این عملیات ، بدون وجود اتصالات و متعلقات قالب بندی غیرممکن خواهد بود. متعلقات قالب بندی نیز با توجه به نوع قالب، متفاوت هستند؛ اما، آنچه درمورد انواع باید مورد توجه قرار گیرد، کیفیت ساخت آن ها می باشد.

در صورتی که اتصالات قالب بندی بتن، قافد کیفیت لازم باشند، می توانند باعث تخریب قالب و سازه بتنی شوند. بنابراین لازم است، متعلقات قالب بندی را از بهترین شرکت های تولید کننده قالب بتن تهیه کنید. مجموعه قالب گستر سپنتا، کلیه متعلقات را با بالاترین کیفیت و دقت، طراحی و تولید می کند. کافیست با ثبت درخواست مشاوره، از راهنمایی های تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید.

فهرست مطالب

مفهوم قالب بندی

ساخت سازه های بتنی زیبا و مستحکم، بدون وجود قالب بندی مناسب میسر نخواهد بود. بخش مهمی از عملیات ساخت و ساز را تشکیل می دهد. از مهم ترین انواع قالب بندی می توان به قالب فلزی بتن، قالب چوبی، قالب تونل فرم، قالب پلاستیکی، قالب مدولار و … اشاره کرد.

براساس طرح و نقشه سازه، نوع، تعیین و بعد از مرحله طراحی توسط مهندسین متخصص و ساخت با استفاده از فناوری های پیشرفته، توسط نیروی آموزش دیده در محل موردنظر نصب و اجرا خواهد شد. تیم سپنتا آماده است تا در تمام مراحل با مشاوره های تخصصی و ارائه بهترین نوع محصول ، شما را در عملیات ساخت و ساز همراهی کند. می توانید با شماره های 09121877702 ، 02166231071 تماس بگیرید.

متعلقات قالب بندی چیست؟

هر کدام ، متعلقات قالب بندی ویژه خود را دارند. و کاربردهای بسیار متنوع است و نبود هر قطعه، اجرای عملیات را با وقفه مواجه خواهد کرد. در واقع، هر نوع تجهیزات و اتصالات جانبی را که در عملیات نقش دارند را متعلقات قالب بندی می گویند.  ضمن اتصال قطعات به یکدیگر، استحکام و مقاوت آن را در برابر فشارهای وارده افزایش می دهند و به پایداری تا زمان سخت شدن بتن کمک می کنند.

فاکتور کیفیت (مواد و نحوه ساخت) در خصوص متعلقات بسیار مهم است؛ برای مثال عدم کارایی پین و گوه در اتصال پانل ها -در قالب بندی مدولار-، عملیات بتن ریزی را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد و حتی با کاهش سطح ایمنی جان افراد را به خطر خواهد انداخت.

انواع متعلقات قالب بندی

به نقل از ویکی پدیا، در اجرای عملیات قالب بندی ممکن است از همه متعلقات ذکر شده، استفاده شود و گاهی تنها از چند مورد آن؛ این موضوع بستگی به نوع آن دارد. توجه داشته باشید در اجرای قالب بندی بتنی آجری، ملات و مصالح بنایی محسوب می شوند. رایج ترین آنها عبارتند از:

  • لوله داربستی (Tube)
  • مهره خروسکی (Wing Nut) یا مهره بولت
  • براکت (Bracket) و متعلقات آن (برای قالب بندی در ارتفاع بالا)
  • پین (Pin)، گُوِه (Wedge)، پین فنردار (Spring Pin) و انواع بَست
  • نبشی پانچ شده جهت متصل کردن دو قالب بتن عمود برهم (بیرون از سطح بتن)
  • جک های دوبل یا جک های شاقول کننده (Strut):جهت تثبیت موقعیت قالب های ستون، دیوار و…
  • شمع حمایتی (شامل پییچ های تنظیم و سولجرها): جهت شاقول کردن قالب بندی و پایداری سازه بتن در برابر فشار ناشی از بتن
  • واشر:پرکاربرد واشرها هستند که خود در انواع مختلفی تولید می شوند: واشر دو لوله (Tube Anchor Plate)، واشر کاس (Flat Anchor Plate)
  • گیره:از مهم ترین آن ها می توان به گیره بلند یا پروفیل (Panel Grip – Long)، گیره متوسط (Panel Grip – medium)، گیره لوله به لوله (Pipe Grip)
  • سولجر (Soldier): سولجرها معمولا از جنس فولاد ساخته می شوند و برای افزیش استحکام و پشتیبانی از تیرچه های سقف و دیوار و به طور کلی، حفاظت از قالب بتن، استفاده می شوند. اندازه و وزن آن ها نیز متنوع است که با توجه به پروژه می توان بهترین نوع آن را انتخاب کرد.
  • بولت یا بُلت (Bolt): اتصال بین صفحات زیر ستون و فونداسیون را با استفاده از بولت ها برقرار می کنند. درواقع، بولت ها نوعی بست از جنس میلگرد هستند و انواع مختلفی دارند؛ شامل: انکر بولت (Anchor Bolt)، آی بولت (Eye Bolt)، یو بولت (U Bolt)، جی بولت یا بولت عصایی (J Bolt)، هنگر بولت (Hanger Bolt)، استاد بولت (Stud Bolt)، رول بولت (Roll Bolt).
  • فیلر یا پرُ کننده: برای پر کردن شکاف در محل اتصال، پر کردن فضای خالی بین بتن و قالب در قالب های دائمی و جاهایی که امکان جدا کردن وجود ندارد، پر کردن فضای بین پانل های بزرگ جهت جابجایی یکپارچه سیستم
  • روغن قالب بندی: این روغن بر پایه مواد شیمیایی با کیفیت ساخته شده و سبب می شود قالب ها به راحتی و بدون ایجاد آسیب ، از بتن سخت شده جدا شوند. این روغن ها در افزایش ماندگاری مؤثر هستند و براساس جنس قالب (فلزی، چوبی و …) دارای ترکیبات متفاوتی است.

خرید متعلقات قالب بندی

بخش مهمی مربوط به خرید متعلقات قالب بندی با کیفیت می شود. برای خرید بهترین و کامل ترین ، بهترین شرکت های تولید کننده قالب های بتنی و تجهیزات ساختمانی، می توانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. کارشناسان فروش سپنتا، با ارائه مشاوره های تخصصی، براساس نوع آن (دیوار، ستون و …) کامل ترین پیکج محصولات و متعلقات قالب بندی را عرضه می کنند. کافیست با شماره 09121877702 ،  02166231071 تماس بگیرید.

قیمت متعلقات قالب بندی

هر یک از براساس کاربرد، کیفیت ساخت، برند تجاری، جنس موادی که از آن ساخته شده است و … قیمت  متفاوتی دارد. از سوی دیگر، نوسانات بازار ارز علاوه بر تأثیر بر قیمت قالب بتن، بر قیمت متعلقات آن نیز اثرگذار است. می توانید برای دسترسی به لیست آخرین قیمت ها، با شرکت قالب گستر سپنتا در تماس باشید و با مقایسه قیمت ها، بهترین متعلقات قالب بندی را با قیمتی منصفانه خریداری کنید.

 

 ر